HTML

Biomama, Ökomama

Friss topikok

  • okomamik: @picpaca: Igen, az okomamik kukac indamail pont hu-ra írj. Köszi (2012.09.22. 17:25) A kezdet...

Ökomama tudatalatt is

2013.01.27. 13:22 okomamik

Azt mondják, ha az ember sokat hall valamit, előbb-utóbb részévé válik. Valahogy így vagyok ezzel az ökomama képzéssel is. Sosem voltam fanatikus, öko-bio élelmiszer rajongó, még ha tudom is, hogy jóval egészségesebbek, mint vegyszeres társaik. Kicsit talán rossz szájízem is volt, hogy a bio csak a jómódban élők kiváltsága, mert aki éppen nem keres havi sok százezret, az úgysem engedheti meg magának.

Mert vannak ismerőseim, akik csak bio-t vesznek mindenből, mert megtehetik. S van persze olyan is, aki megtehetné, de a "műanyag életérzés" valahogy mégis elhatalmasodott rajta.

Ezért inkább alternatív utat kerestem: elvégeztem egy kertész mérnök szakot, s gyakorolni kezdtem a saját kertemen. Édesapám, aki állatorvos szakmája mellett, szerintem profi kertész, a kertünkön minden erővel elhatalmasodó gaztenger láttán, időnként próbált rávenni egy-egy permetszer bevetésére, vagy talajfertőtlenítésre, de idővel ő is "megtört", vagy csak rám hagyta, mert ragaszkodtam a csak a bioban engedélyezett szerek használatához.

Elkezdtem ezt a képzést, tavaly ősszel, s a sok ökomamázás, szinte beépült a tudatalattimba. Régóta kerestem helyi tehenest például, s hirtelen kettő is akadt. Bár egyikük csak boltként működik, s nem is helyi, de a tejük házi, hellyel-közzel, s van más tejkészítményük is. Néhány településsel arrébb van ugyanis egy 150 tehénből álló tehenészetük. Bár nekem jobban ízlik a háznál fejt, négy tehenes alsó utcában lakó bácsi teje. Azon még rajta van a tejszín...
Amíg nem volt ez a két árus, máshol vettem házi tejet. Kipróbáltam a vaj és joghurt készítést, ettünk már saját túrót is. De ez eddig is megvolt. De a sok ökomamázástól, már a cukor váltásig is eljutottam: inkább nádcukrot veszek, amikor épp van pénzem, bár sütikhez még mindig a fehéret használom, igaz nem sütök gyakran. Tudom, a méz lenne az igazi, ha már édesítünk, vagy még az sem, de az egy következő szint. Ahhoz a képzésnek kétévessé kellene válnia.:)


S most újabb pont az ökomamaságnak: a margarint is kiiktattam, bár a saját vajam még nem hozott átütő sikert családom kiskorú tagjai körében. Úgyhogy kénytelen vagyok a boltit is bevállalni, még ha jóval többe is kerül. De már ez a pontja nem érdekel. Mert pl mióta nádcukorral ízesítem az innivalókat, sokkal ritkábban fáj, s nem olyan intenzíven a fejem, mint régen. 

Persze lehetne még sorolni sokáig, hogy mit mivel lehet még helyettesíteni, de erről meséljenek inkább a többiek. :) Be is dobom a kérdést a közösbe.:) Remélem találok még vállalkozó szellemet, aki a februári félév kezdés előtt még hajlandó ide is írni gyorsan, Nektek.

Szólj hozzá!

Címkék: bio nádcukor házi tej ökomama

A bejegyzés trackback címe:

https://okomama.blog.hu/api/trackback/id/tr734882105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása